Klantenservice
1 Contact
1.1 Klantenservice
Onze klantenservice per mail bereikbaar. U kunt ons bereiken via het volgende emailadres: info@mooieriemen.nl. U kunt ons 24 uur per dag op dit mailadres bereiken. Wij behandelen elke mail zorgvuldig en snel. Zoals het hoort!
1.2 Hoe kan ik contact opnemen met de klantenservice?
Heeft u een vraag, opmerking of een klacht? U kunt dan een mailtje sturen via ons klantenserviceformulier, welke u vindt aan de rechterkant van deze pagina. U krijgt op werkdagen altijd binnen 24 uur antwoord (meestal zelfs binnen een paar uur).
1.3 Ik heb een klacht, wat nu?
Indien u -onverhoopt- een klacht heeft, dan horen we dat graag van u. Wij zullen er dan alles aan doen om deze tot tevredenheid op te lossen. U kunt contact opnemen via info@mooieriemen.nl. Wij streven ernaar om uw mail binnen enkele uren te beantwoorden. U krijgt in ieder geval op werkdagen binnen 24 uur een reactie.

Als wij uw klacht niet tot tevredenheid hebben opgelost, kunt u als consument een klacht/geschil indienen bij de Geschillencommissie Thuiswinkel. Dit kan op de website van de geschillencommissie, www.sgc.nl.

Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR platform http://ec.europa.eu/consumers/odr/


2 Retourneren
2.1 Hoe kan ik een bestelling annuleren/retourneren?
Retourneren
Wij hanteren een 100% tevredenheidsgarantie. Dus bent u toch niet helemaal tevreden, dan kunt u de overeenkomst herroepen binnen 30 dagen na ontvangst. Na herroeping heeft moet u de artikelen binnen 14 dagen aan ons retourneren.
U krijgt dan het gehele aankoopbedrag inclusief eventuele verzendkosten terug. Kosten voor retourverzending worden niet vergoed.   

Volg hiervoor de volgende procedure:

1) Neem binnen 30 dagen na ontvangst  via onderstaand mailadres contact op met onze klantenservice:
 
Retour zendingen dient u aan te melden via info@mooieriemen.nl vermeld daarbij:

  • Adresgegevens
  • Factuurnummer
  • Reden van retour (optioneel)

2) Na bevestiging van onze klantenservice stuurt u de riem binnen 7 dagen naar ons terug. U dient tevens een kopie van uw faktuur mee te sturen en daarop uw bankrekeningnummer te vermelden waarop wij het aankoopbedrag kunnen terugstorten.

3) Zodra wij de goederen in goede orde hebben ontvangen, ontvangt u binnen enkele werkdagen hiervan de bevestiging. Vervolgens zullen wij het aankoopbedrag en de eventuele verzendkosten van de heenzending zo spoedig mogelijk terugstorten, doch uiterlijk binnen 30 dagen nadat u het product heeft teruggestuurd.
De kosten van de retourzending worden niet vergoedt. Omdat wij uw bestelling verzenden via de pakketdienst, dient u er rekening mee te houden dat u het pakket ook retour stuurt als pakketpost (hogere kosten dan brievenbus post). 

Uitgesloten van recht van retour zijn cadeaukaarten en speciaal (volgens afspraak) op maat gemaakte producten.
3 Verzending
3.1 Wat zijn de kosten van het verzenden?
Nederland
Uw bestelling wordt gratis bij u thuisbezorgd bij besteding vanaf € 30,-. Wanneer de bestelling een bedrag onder de € 30,- is betaalt u slechts € 3,95 verzendkosten.

Belgie
Uw bestelling wordt gratis bij u thuisbezorgd bij besteding vanaf € 50,-. Wanneer de bestelling een bedrag onder de € 50,- is betaalt u slechts € 4,95 verzendkosten. 

Buitenland (excl. Belgie)
De kosten voor het verzenden naar het buitenland bedragen € 7,95.

3.2 Krijg ik een bevestiging als mijn riem verzonden is?
Als u uw bestelling plaatst, krijgt u direct een bevestigingsmail. Zodra de riem(en) daadwerkelijk verzonden zijn, wordt u hier over ook op de hoogte gesteld via een e-mail.
3.3 Hoe verzenden jullie de artikelen?
Al onze producten worden verstuurd via de pakketdienst van DPD. Alle pakketten worden persoonlijk aan u over gedragen. Hierbij belt de bezorger bij u aan, om het pakje aan u over te dragen. Bent onverhoopt niet thuis, dan zal de bezorger uw pakje bij de buren afgeven, later nogmaals bezorgen of een briefje achterlaten met daarop verdere informatie over de verzending.

Mocht u uw bestelling niet hebben ontvangen dan kunnen wij, omdat wij met de pakketdienst verzenden, met behulp van de track&trace code traceren waar het pakket zicht bevindt.
3.4 Wat is jullie levertijd?
Voor de meeste artikelen geldt: op werkdagen voor 16:00 uur besteld, de volgende werkdag in huis.

Check voor bestelling wel even de voorraad en levertijd bij het artikel zelf (zie daarvoor de beschrijving bij ieder artikel). Deze kan namelijk per product afwijken.

Let op: verzending naar de Buitenland 4-5 werkdagen.

4 Garantie
4.1 Hoe lang heb ik garantie?
Uiteraard worden al onze producten met heel veel zorg gemaakt. Mocht het overhoopt toch voorkomen dat er iets mankeert aan een van onze producten, dan kunt u uiteraard aanspraak maken op de garantie.

U heeft namelijk op al onze producten standaard garantie zoals de wet deze aan consumenten geeft. Uiteraard zijn beschadigingen ontstaan door verkeerd gebruik (laten vallen e.d.) uitgesloten van garantie.
4.2 Wat verstaan jullie onder tevredenheidgarantie?
Een koop is pas gesloten op het moment dat u het artikel hebt gezien en goedgekeurd!

Na ontvangst van het artikel heeft u 14 dagen lang herroepingrecht. U kunt het artikel ruilen voor een andere maat of het simpelweg retourneren indien u niet tevreden bent met wat u heeft besteld, maar neem altijd eerst even contact met ons op als u iets wilt retourneren. U kunt dan contact opnemen via ons klantenserviceformulier.
4.3 Hoe werkt het als ik aanspraak wil maken op de garantie?
Wilt u aanspraak maken op de garantie, dan dient u contact met ons op te nemen via het klantenserviceformulier. U krijgt dan z.s.m. instructies over verdere afhandeling.
5 Maten
5.1 Hoe weet ik wat de juiste maat is?
Bij iedere riem staat vermeld in welke maten deze verkrijgbaar is en wat de relatie is tot de bekende kledingmaten:

Maat:   85     Deze is geschikt voor een omtrek van   80  tot    90 cm
Maat:   95     Deze is geschikt voor een omtrek van   90  tot  100 cm
Maat: 105     Deze is geschikt voor een omtrek van 100  tot  110 cm
Maat: 115     Deze is geschikt voor een omtrek van 110  tot  120 cm
Maat: 125     Deze is geschikt voor een omtrek van 120  tot  130 cm
Maat: 135     Deze is geschikt voor een omtrek van 130  tot  140 cm
  
 

 
 

Om de precieze maat goed te kunnen bepalen, kunt u ook de omtrek meten van het lichaamsdeel waar u de riem wilt dragen (bijv. uw heup of middel). Vervolgens kiest u de riem die qua aantal centimeters het meest in de buurt komt:

U meet bijvoorbeeld 86 centimeter, dan kiest u maar 85. Meet u 92 cm, dan kiest u maat 95. Of meet u 107 cm, dan kiest u maat 105 etc. etc.

Let op bij (brede) riemen rond uw middel
Let er hierbij dus wel op, dat u meet op de plek waar u de riem wilt dragen. Kiest u bijvoorbeeld een (brede) riem die u rond uw middel wilt dragen, dan heeft u misschien een andere maat nodig dan u gewend bent te dragen.
5.2 Kan ik uit verschillende maten kiezen?
Bij de meeste riemen kunt u uit diverse maten kiezen. Deze maten staan per riem vermeld.
6 Informatie over de riemen
6.1 Hoe worden de riemen gemaakt?
De riemen zijn ontworpen en vervaardigd in Europa. Alle riemen zijn handgemaakt en dus uniek!
6.2 Zijn de riemen van echt leder?
Alle riemen waarbij vermeld staat dat deze gemaakt zijn van leer, zijn ook van 100% echt leder.
6.3 Zijn alle riemen nikkelvrij?
Niet alle riemen zijn nikkelvrij, neem contact op met onze klantenservice via de mail. U kunt een mail sturen naar: info@mooieriemen.nl
7 Betaling
7.1 Is betalen veilig?
Betalen via Mooieriemen.nl is 100% veilig. U loopt geen enkel risico.
7.2 Op welke manieren kan ik betalen?
U heeft bij ons meerdere betaalmogelijkheden. Al onze betaalmethoden zijn gegarandeerd veilig. U kunt kiezen uit de volgende mogelijkheden:

Ideal, creditcard of PayPal

De meest gebruikte en gemakkelijke manier om te betalen is via Ideal. Na uw bestelling logt u automatisch in op de site van uw bank om de betaling (net zoals bij internetbankieren) gemakkelijk af te ronden.

Betalen via Ideal werkt het snelst, is zeer gemakkelijk en uiteraard veilig.
Uiteraard kunt u ook via creditcard betalen, dit werkt even snel als Ideal en is ook volkomen veilig.

Vooruituitbetaling

Bij een vooruitbetaling maakt u het totaalbedrag, na invoering van uw bestelling op onze website, zelf over op onze rekening. U ontvangt na het plaatsen van uw bestelling direct een bevestiging per e-mail met uw persoonlijke ordernummer, het totaalbedrag dat voldaan dient te worden en ons rekeningnummer. Zodra wij het totaalbedrag hebben ontvangen wordt uw bestelling in de regel nog dezelfde dag verstuurd.

• Vooruitbetalen is veilig
• Houdt u rekening met één tot drie werkdagen overboektijd.
• Ook op zaterdag bezorgd

Let op: Indien u kiest voor vooruitbetalen, dan worden producten die voorradig zijn bij Mooieriemen.nl 5 werkdagen voor u vastgehouden. Indien het totaalbedrag niet binnen deze periode bij Mooieriemen.nl ontvangen is, komen de gereserveerde producten weer ter beschikking voor andere klanten. Wij stellen u hiervan per e-mail op de hoogte.


Rembours
U kunt er ook voor kiezen de bestelling contant te betalen aan de postbode van TNT Post. U dient het volledige bedrag contant en gepast te betalen aan de bezorger en ontvangt direct bij betalen een bewijs van betaling.
7.3 Zijn de getoonde prijzen inclusief BTW?
Alle getoonde prijzen op Mooieriemen.nl zijn inclusief BTW.
8 Hoe moet ik bestellen?
8.1 Hoe moet ik bestellen?
Hoe kan ik bestellen?
Via de volgende plaatst u een bestelling bij ons:
1. Producten selecteren
Kies via de zoekfunctie of de linkernavigatie het product van uw keuze. Heeft u deze gevonden, selecteer dan (indien van toepassing) allereerst de gewenste maat.
Met de knop 'Leg in winkelwagen' voegt u een product toe aan uw winkelwagen. Wilt u meerdere exemplaren bestellen, pas dan het aantal dan aan door op het plusje te klikken. Met de knop ‘verder winkelen’ gaat u terug naar de winkel. Heeft u zich bedacht? Klik op het prullenbakje om een product te verwijderen.
Indien u een kortingscode heeft, vult u deze in bij ‘kortingscode’. Daarna klikt u op ‘Activeren’.
Klaar met winkelen? Klik op ‘afrekenen’.
2. Inloggen of account aanmaken
Log in als u al klant bent.
Heeft u nog geen account? Maak uw account aan, kies voor ‘registreren’. Bij 'Uw gegevens' vult u uw persoonlijke gegevens en het afleveradres in. Velden met een sterretje (*) zijn verplicht om in te vullen. Klaar met uw gegevens invoeren? Klik op ‘volgende stap'.
Overigens als u geen account wilt aanmaken, dan kunt u ook afrekenen als gast.
3. Verzendwijze
Kies vervolgens de door u gewenste verzendmethode.
4. Betalen
Kies uw betaalwijze:
Bijvoorbeeld via iDEAL of creditcard. Of u kiest voor vooruitbetaling door middel van het totaalbedrag over te maken op onze rekening. Let wel op; kiest u voor de laatste optie, dan bent u afhankelijk van de snelheid waarmee het totaalbedrag op onze rekening staat. Wij zullen pas tot verzending van uw bestelling overgaan als wij het bedrag hebben ontvangen.
Bevestigen
U krijgt een overzicht van uw bestelgegevens. Vergeet u uw bestelling niet te controleren?
Klopt alles? Vink dan aan dat u akkoord bent met onze algemene voorwaarden. U kunt de bestelling afronden met de knop ‘volgende stap'. Hiermee gaat u naar het betaalproces.
Via de volgende stappen plaatst u een bestelling bij ons:

1. Producten selecteren
Kies via de zoekfunctie of de linkernavigatie het product van uw keuze. Heeft u deze gevonden, selecteer dan (indien van toepassing) allereerst de gewenste maat.
Met de knop 'Leg in winkelwagen' voegt u een product toe aan uw winkelwagen. Wilt u meerdere exemplaren bestellen, pas dan het aantal dan aan door op het plusje te klikken. Met de knop ‘verder winkelen’ gaat u terug naar de winkel. Heeft u zich bedacht? Klik op het prullenbakje om een product te verwijderen.
Indien u een kortingscode heeft, vult u deze in bij ‘kortingscode’. Daarna klikt u op ‘Activeren’.
Klaar met winkelen? Klik op ‘afrekenen’.

2. Inloggen of account aanmaken
Log in als u al klant bent. Heeft u nog geen account? Maak uw account aan, kies voor ‘registreren’. Bij 'Uw gegevens' vult u uw persoonlijke gegevens en het afleveradres in. Velden met een sterretje (*) zijn verplicht om in te vullen. Klaar met uw gegevens invoeren? Klik op ‘volgende stap'.
Overigens als u geen account wilt aanmaken, dan kunt u ook afrekenen als gast.

3. Verzendwijze
Kies vervolgens de door u gewenste verzendmethode.

4. Betaalmethode
Kies uw betaalwijze: bijvoorbeeld via iDEAL of creditcard. Of u kiest voor vooruitbetaling door middel van het totaalbedrag over te maken op onze rekening. Let wel op; kiest u voor de laatste optie, dan bent u afhankelijk van de snelheid waarmee het totaalbedrag op onze rekening staat. Wij zullen pas tot verzending van uw bestelling overgaan als wij het bedrag hebben ontvangen.

5. Bevestigen
U krijgt een overzicht van uw bestelgegevens. Vergeet u uw bestelling niet te controleren?
Klopt alles? Vink dan aan dat u akkoord bent met onze algemene voorwaarden. U kunt de bestelling afronden met de knop ‘volgende stap'. Hiermee gaat u naar het betaalproces.
Neem contact op
* Verplichte velden